Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Heb je nog vragen over een product, abonnement of onze service? Misschien vind je hier wel het antwoord dat je zoekt:
Zijn de kunstbloemen brandveilig?
Al onze kunstbloemen zijn geïmpregneerd met brandvertragend impregneermiddel. Bij het ontvangen van jouw boeket krijg je ook het certificaat NEN-EN-ISO 6940/41, handig voor bijvoorbeeld de brandweer of je verzekering.
Kan ik de kunstbloemen inkorten?
Ja, dat kan zeker! De weergegeven boeketten op onze website zijn allemaal geschikt naar de desbetreffende vaas. Je kunt de bloemen naar wens inkorten met een tang. Er zit een ijzeren draad in de stengel, waardoor je met een normale schaar de stengels niet ingekort krijgt, gebruik daarom een zijkniptang.
Zijn kunstbloemen duurzaam?
Ja, kunstbloemen zijn duurzaam omdat ze jarenlang meegaan zonder dat ze water, meststoffen of pesticiden nodig hebben. Hierdoor worden veel natuurlijk hulpbronnen bespaard. Door hun langdurige bruikbaarheid bieden kunstbloemen een milieuvriendelijk alternatief voor verse bloemen die regelmatig vervangen moeten worden en een hogere milieu impact hebben door transport en productie.
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Bestel je vóór 12.00 uur? Dan wordt de bestelling uiterlijk de volgende werkdag verzonden. De exacte levertijd is afhankelijk van van de pakketdienst. Na verzenden, ontvang je van ons een track & trace code om je bestelling te volgen.
Hoe kan ik kunstbloemen schoonmaken en onderhouden?
Je kunt het stof van de kunstbloemen verwijderen met een plumeau of een zachte borstel. Wil je de bloemen grondig reinigen, dan kun je kiezen voor een vochtige doek. Gebruik geen schoonmaakmiddelen, dit kan de kleur of de structuur van de kunstbloemen aantasten.
Mijn kunstbloem is kapot, wat nu?
Heel vervelend, maar dit kan gebeuren. Onze kunstbloemen worden met de hand gemaakt, waardoor ze, net als in de natuur, ieder uniek zijn. Bij mensenwerk komt wel eens een foutje voor, al streven we er natuurlijk naar om foutloos te blijven.
Neem contact met ons op, dan komen wij met een passende oplossing!
Mijn vaas is kapot, wat nu?
Onze vazen zijn van glas of aardewerk en voordat wij een vaas op de post doen, lopen wij ze zorgvuldig na op beschadigingen. Gedurende het productieproces kan er wel een klein belletje ontstaan bij bijvoorbeeld het bakken van het aardewerk of het blazen van het glaswerk.
Uiteraard streven wij ernaar om jouw vaas in perfecte staat bij je af te laten leveren. Zo plakken wij een breekbaarheidswaarschuwing op de doos voor het postorder bedrijf. Mochten zij desondanks toch niet zuinig met de vaas omgegaan zijn, dan komen wij met een passende oplossing, dus neem in zo'n geval direct contact met ons op.
Ik kan niet kiezen, kan ik ook zelf een bos laten maken?
Dat kan zeker! Kies voor het verassingsboeket en geef tijdens het afronden van de bestelling je wensen aan en wij zorgen dat de bos aan jouw wensen voldoet!